• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65910
+
-

تکمیل فاضلاب سمنان ۱۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار  نیاز دارد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: تکمیل طرح فاضلاب شهر سمنان 1100 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است. 

«محمد طاهری» در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اجرای ۷۵ درصدی طرح فاضلاب شهر سمنان توسط بخش دولتی افزود: ۲۵ درصد باقی مانده شامل ۸۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و ۲ تصفیه خانه به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب و نصب ۳۸ هزار انشعاب فاضلاب به بخش خصوصی محول شده است. وی به اجرای طرح‌های فاضلاب دارای ردیف اعتباری از منابع ملی و استانی در شهرهای دامغان، شاهرود و شهمیرزاد اشاره کرد وگفت: تکمیل این طرح‌ها به 2662 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

 طاهری تأکید کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد تا هفته دولت امسال و تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان تا سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد: روند اجرای شبکه فاضلاب شاهرود در سال ۹۷ با تخصیص اعتبار سرعت گرفت، به طوری که ۱۲ کیلومتر از این طرح در سال گذشته اجرا شد.

وی اظهار کرد: به منظور تکمیل طرح فاضلاب این شهر نیز حدود 1634 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
طاهری با اشاره از بهره‌مندی 5 شهر استان سمنان از شبکه فاضلاب اضافه کرد: ظرفیت اسمی تصفیه‌خانه‌های این شبکه‌های فاضلاب ۳۷ هزار و ۶۲۰ متر مکعب در شبانه روز است. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: 5/27 درصد از جمعیت شهری برابر با ۶۳ هزار و ۵۰۰ انشعاب زیر پوشش تأسیسات فاضلاب شهری این استان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید